لازمه‌ی موفقیت شناخت است. یک دانشجوی ورودی رشتهٔ فیزیک چقدر از مسیر پیش رویش آگاه است و کسب این آگاهی چقدر برای اون زمان‌بر خواهد بود؟ عموماً دانشجویان تازه وارد کارشناسی تا کسب آگاهی‌های لازم درباره‌ی مسیرهای پیش رویشان زمان طولانی را در سردرگمی سپری می‌کنند. این سردرگمی انگیزهٔ او را می‌گیرد و گاهی لذت تحصیل را هم از او می‌گیرد.

حلقه‌های راه فیزیک ژرفا می‌کوشد با ایجاد ارتباط میان دانشجویان تحصیلات تکمیلی فیزیک و دانشجویان ورودی کارشناسی، تجربیات کلیدی آن‌ها در این مسیر هیجان‌انگیز را به ورودی‌ها انتقال دهد و مسیر روشن‌تری از آینده را پیش چشم آن‌ها ترسیم نماید. مجموعه برنامه‌هایی که با کمک مجموعه‌ای از دانشجویان ارشد و دکتری دانشکده -در نقش مربیان حلقه- با ایجاد یک فضای صمیمی و به دور از تکلف، در جهت آگاهی‌بخشی و توانمندسازی دانشجویان تازه‌ورود کارشناسی فیزیک دانشگاه شریف گام بردارد.

این حلقه‌ها برای اولین بار در سال ۱۳۹۵ با حلقه‌ی پسران کلید خورد و یک سال بعد، حلقه‌ی دختران نیز شکل گرفت. تا کنون مجموعه برنامه‌های «معرفی گرایش‌ها»، «زندگی دانشجویی»، «بازدیدهای علمی» و «مهارت‌های علمی» برای دوره‌های مختلف برگزار شده است. در آخرین مجموعه از این برنامه‌ها هم بحث «انجام پروژه مطالعاتی/تحقیقاتی» زیر نظر مربیان حلقه برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی شده است. البته برنامه‌ها محدود به تعدادی برنامه‌ی علمی رسمی نیست و در هر سال تعدادی برنامه‌ی صمیمی‌تر مانند سفر یک روزه یا رفتن به منزل یکی از مربیان نیز در برنامه گنجانده می‌شود تا صمیمیت مضاعفی در بین اعضا ایجاد کند. مجموعه‌ی برنامه‌های حلقه‌ها سال به سال در حال بروزرسانی و غنی شدن هر چه بیشتر است.

ثبت‌نام در پروژه‌های تحقیقاتی حلقه‌ی راه فیزیک پسران

اعضای حلقه‌‌ی پسران ۹۵ و ۹۶ برای گذراندن پروژه زیر نظر یکی از مربیان حلقه می‌بایست فرم زیر را تکمیل کنید. برای شرکت در دو پروژه باید دو بار فرم را پر کنید. پس از بررسی صلاحیت علمی، در مواردی که پروژه‌ای را چندین نفر انتخاب نمایند اولویت با ثبت‌نام زودتر است.

پروژه‌های سال ۹۷ در این نوشته به طور مفصل معرفی شده‌اند.

ثبت‌نام ساعت یک بامداد شنبه ۲۶ خرداد به صورت خودکار پایان می‌پذیرد.

فرم برای ثبت‌نام دیرهنگام، روز سه‌شنبه ۲۹ خرداد باز شد و تا ساعت یک بامداد باز خواهد بود.

ثبت‌نام به پایان رسیده است. در صورت لزوم با ایمیل hrphys[at]zharfa90[dot]ir در ارتباط باشید.