photo_2017-10-27_13-55-09
 
 

این برنامه از جمله برنامه‌های پرطرفدار دانشکده فیزیک است که به صورت هفتگی و گفت‌و‌گو محور برگزار می‌شود. شرکت در آن کاملا آزاد است. در این برنامه سعی شده است فضایی برای تعامل اساتید و دانشجویان فراهم شود تا در کنار یکدیگر به گفتگو و حل مسائل جذاب فیزیک بپردازند.

بی‌تردید فیزیک بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی روزمره ماست. در این جلسات قصد داریم تا تلاش برای حل مسائل جذاب و جستجوی راز نهفته در آن‌ها را تمرین کنیم. هم‌فکری و همکاری دوستان هدف اصلی تشکیل این جلسات است. همچنین بهانه خوبی است تا مطالب دروسی که از پیش خواندیم را به صورت کاربردی برای توجیه مشاهدات خود بکار بندیم.

محتوای این جلسات سوالاتی هستند که از سوی شرکت‌کنندگان جلسه، حول مسائل روزمره و چگونگی آن‌ها مطرح می‌شوند. به طور معمول برای بهتر نشان دادن این مسائل، آزمایشات جالب و جذابی به صورت همزمان در جلسه یا فیلم‌هایی که از پیش تهیه شده به نمایش گذاشته می‌شوند. در کنار این، خلاصه‌ای از مقالات و اخبار روز دنیای فیزیک به صورت مختصر و خالی از تکلف ارائه و نقد می‌شوند تا با چگونگی روند تحقیق و موضوعات مورد بحث بیشتر آشنا شویم.

تلاش برای کشف و بررسی پدیده‌ها گاه چنان جذاب می‌نماید که سبب ماندگاری آثار می‌شود. مدلسازی و فیلم‌هایی که شرکت‌کنندگان تهیه کردند با نام و ارائه خودشان در جلسه به نمایش گذاشته می‌شود.

شرکت برای تمام دانشجویان و اساتید کاملا آزاد است و حتی می‌توانند زمانی را برای ارائه مطالب خودشان درخواست کنند که بسیار مورد استقبال خواهد بود.

 
ارتباط با تیم اجرایی چای و فیزیک
 

برای ارتباط با تیم برگزاری چای و فیزیک به نشانی chayofizik[at]zharfa90[dot]ir برای ما ایمیل بفرستید. خیلی زود پاسخ می‌دهیم. حساب کاربری روابط عمومی ژرفا در تلگرام هم به نشانی SalamZharfa@ هم پاسخگوی سوالات شما است.

 
آخرین اخبار برگزاری جلسات
 

جلسات چای و فیزیک در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ هم به صورت منظم هر هفته جمعه‌ها ساعت ۱۸ تا ۲۰ در اتاق مجازی انجمن علمی ژرفا به آدرس vc.sharif.edu/ch/zharfa برگزار می‌گردد. برای اطلاع از آخرین اخبار برگزاری جلسات چای و فیزیک در کانال تلگرامی ژرفا به نشانی https://t.me/zharfa90 عضو شوید.